Mükellefe tebligat kolaylığı getirildi
Mükelleflere, ibraz ettikleri belgelerin resmi dairelerde bir defaya mahsus bir işlemden sonra farklı bir ofise gönderilmesi ve yaptıkları bir işlemin vergi dairesine yansıtılması gibi konularda kolaylık sağlanmıştır.
Mükelleflerin Gelir İdaresi Başkanlığı’na (GİB) bildirmekle yükümlü olduğu bilgilerden, Ticaret Bakanlığı tarafından Hazine ve Maliye Bakanlığı’na elektronik ortamda iletilen bilgiler “Mükellefler tarafından yapılmış gibi”kabul edildi.
Resmi Gazete’de yayımlanan uygulama kararı
Hazine ve Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından hazırlanan Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği Resmi Gazete’de yayımlandı.
bildirim kolaylığı
1 Şubat’tan itibaren yürürlüğe girecek düzenleme ile mükelleflere tebligat kolaylığı sağlandı.
Sicile ibraz edilen belgeler vergi dairesine de iletilir.
Ticaret sicili müdürlükleri, kurumlar vergisi mükellefi olan ve Türk Ticaret Kanunu’nun ilgili hükümleri uyarınca tescil başvurusunda bulunan mükelleflerin başvuru belgelerinin birer örneğini yazılı veya elektronik ortamda ilgili vergi dairesine gönderir.
Mükellef iş başvurusu bildiriminde bulunmuş sayılır.
Bu mükelleflerin işe başlama bildiriminde bulunma yükümlülükleri yerine getirilmiş sayılır.
Ticaret Sicili Yönetmeliğinde yeterli tescil zorunluluğu bulunan işlemlerden biri olan beyanname tablosundaki bilgiler Ticaret Bakanlığı tarafından elektronik ortamda Hazine ve Maliye Bakanlığına bildirildiği için işlemlere ilişkin bildirimler söz konusu olanlar da mevcuttur. “vergi mükellefleri tarafından duyuru”olarak kabul edilecek
Bir kez bildirim, bir daha farklı dairelere gitmeyecek
Bu kapsamda mükelleflerin söz konusu işlemler için vergi dairesine ayrıca bildirimde bulunmalarına gerek kalmayacaktır.